קורס " עסקים, רוחניות וניהול" בלהב – יפתח ב 2.12.2009

ניהול אקדמי – ד"ר אורה סתר וגב' טובה אורבוך

אחת לשבוע, ימי רביעי, בין השעות 16:00-20:30

להרשמה: להב, 03-6406626, לפרטים carmela@lahav.ac.il

אחת ממגמות העל בעשור האחרון היא התעוררות בעשייה ובדיבור על רוחניות בעולם ובארץ בכלל, ובארגונים, בפרט. מחד, התופעה גורפת אנשי עסקים מהשורה הראשונה ומאידך גוררת רגשות מנוגדים וציניים.
מחקרים רבים שנעשו לאחרונה נמצא כי קיים קשר חיובי משמעותי בין קיומה של התייחסות ארגונית לרוחניות לבין ביצועים אישיים וארגוניים ברמה הפיננסית, התפעולית והאנושית, וכן קיים צורך חזק של עובדים ומנהלים להתייחסות הארגון אל המימד הרוחני. ממצאים אלו מחייבים אותנו לבחינה עמוקה של השפעת גישות רוחניות על הצלחתם של עסקים וארגונים.
תוכנית זו, חלוצית וייחודית מסוגה בארץ, תחשוף אותך לגישות רוחניות שונות תוך בחינת השלכותיהן על תפיסות וכלים ניהוליים בהווה ובעתיד, תוך מיקוד על הליכי קבלת החלטות. בתוכנית ירצו אנשי אקדמיה ומנהלים בכירים מחברות מובילות המשלבים גישות רוחניות בניהול.
התוכנית מהווה מסגרת למידה ועשייה בנושא עסקים, ניהול ורוחניות אשר תתקיים במתכונת של קהילה לומדת (תיאוריה ומעבדה), נשענת על ההנחות שיש צורך לבנות יחד את התורה ואת חכמת המעשה, וכי יש בעולם ובארץ ניסיון מצטבר שניתן ללמוד ממנו. בשל העובדה שהתחום צעיר ואינטגרטיבי קשה להבחין בין העמקה לרדידות ויש צורך לשלב רוח פתוחה ויוצרת עם חשיבה ביקורתית וחוקרת.

המסגרת המשותפת תעודד ותאפשר :
• במה להצגת היבטים תיאורטיים ומעשיים של הנושא
• מעבדה לתרגול ותרגום עקרונות הרוח לשפת המעשה
• למידה תוך התבוננות בהיבטים הרוחניים של ניהול וארגון כפי שהם נעשים היום
• כינוס של פרקטיקות מעולם המעשה שיש להם היבטים רוחניים אותם ניתן לנסות בארגונים.

כל מפגש כולל שני חלקים:
חלק I: למידה וחקירה בשיטות שונות של שיתוף והתנסות לצורך העמקת המודעות לאופן עשיית החלטות בתחום הניהולי- עסקי.
חלק II: הרצאות של אנשי אקדמיה ופנלים של יועצים ומנהלים בכירים מחברות מובילות המשלבות גישות רוחניות בניהול.

קהל יעד
מנכ"לים, מנהלי משאבי אנוש והדרכה, יועצים ארגוניים ויועצי ניהול, מאמנים, מנהלים המתעניינים במערכות אנושיות, ארגונים וקהילות, ורוצים להעמיק את המודעות לעשייה ניהולית-עסקית במאה ה-21 בעידן של מורכבות והתפתחות מואצת.

מרצים ואורחים:
פרופ' יקיר שושני , פרופ' יעקב רז, פרופ' קלייר רבין, פרופ' עופרה מייזלס, פרופ' ישעיהו תדמור, ד"ר יאיר כספי, ד"ר ג'ודי טל, ד"ר רונית רותם, ד"ר ליאורה ויינבך, ד"ר בעז תמיר, מר ניסים אמון

מנהלים:
גב' רעיה שטראוס, מר משה חורב, מר אהוד בן שך, מר נחום לנגנטל, מר זאב זילבר, מר ערן רולס, מר אבי פאר, גב' רויטל הנדלר, גב' חיה רמון, מר יואב הולצר.

אודות orasetter

מרצה. יועצת. מנהלת. אמא. סבתא. אישה. מציירת. מצלמת. כותבת. חולמת.
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה