הזמנה לאי ידיעה – ( יתקיים החל מחודש מאי 2018)

סדרתמפגשיםלמנהלים, בעלימקצועחפשיואנשיעסקים

מלמדים, לומדים  ומנחים: יובל אידו טל,  ד"ר אורה סתר

עלהתוכנית

אין ביטוי שגור יותר בעולם העסקים מהקלישאה – הנכונה – שאנו חיים, יותר מאי פעם, בתקופה של חוסר ודאות. איך אפשר, בתקופה כל כך סוערת, לנהל עסקים ואנשים באופן חכם, שקול ומייטיב? האם רצוי לצמצם את אי הודאות, או אולי ניתן דווקא לאמץ אותה אל חיינו?  האם לראות באי וודאות בעייה שיש לפתור או לחסל, או מצב קיומי שיש לדעת לחיות אותו בחוכמה? האם ניתן לקבל החלטות נכונות תוך כדי  חיפוש יזום אחרי הלא ידוע, וויתור על הידיעה?  האם ניתן לנהל עסקים מתוך ענווה, נדיבות וחמלה?

זוהי תכנית בלתי שגרתית, המיועדת לקבוצה קטנה (עד 20 איש) של מנהלים בכירים, בעלי מקצוע חופשי ואנשי עסקים – מי שמתנסים וחווים יום יום באופן ישיר את אי הודאות.  ננסה לגלות כיצד  אי-ידיעה על היבטיה השונים, בחיינו שלנו, בקשר עם עובדים, לקוחות ומתחרים, בשוק התחרותי בו אנו פועלים, יכולה להיות נכס ולא אוייב שיש להלחם בו. נעשה זאת מתוך עולם העבודה של משתתפי הקורס, ודרך מפגש עם שיטות  למידה לא קונוונציונליות כמו – קואנים, סיפורי זן, מדיטציה, התנסויות, משחקי תפקיד וניתוח אירועים.

זה אינו קורס בבודהיזם, ואף לא קורס ביישום הבודהיזם לניהול

זה אינו קורס בניהול, באיסטרטגיה עסקית, או ביישומיהם.

זוהי תכנית שבה אנו מזמינים מנהלים בכירים, אנשי עסקים ובעלי מקצוע חופשי, למפגש חיובי עם אי הודאות שבה אנו חיים,  עם אופני מחשבה ופעולה שמטרתן פתיחת מרחב התגובות האוטומטיות שכל אחד מאיתנו פועל מתוכן.  הבודהיזם ותיאוריות ניהוליות חדשניות מהוות את המצע לכך.

הלמידה, למעט מפגש אחד או שניים, תכונן סביב אירועים מהחיים (המקצועיים והאישיים) של המשתתפים.  למידה תיאורטית  תתקיים באמצעות הרצאות קצרות, על פי הצורך והדינמיקה של הקבוצה, ועל קריאה בבית של חומרים שיומלצו על ידי מנחי התכנית.  כל מפגש יתחיל במדיטציה.

פרטיםכללים:

התוכנית תתקיים  במסגרת "פסיכודהרמה בקמפוס ברושים", בית הספר לתורת הנפש הבודהיסטית,

לפרטים והרשמה – בפסיכו-דהרמה בקמפוס ברושים, 03-6411961, broshim@tauex.tau.ac.il

הנהכמהנושאיםומונחיםשיתכןויעלובמהלךהמפגשים  (ואולילא….):

עקרונותשל  הפילוסופיהוהאימוןהבודהיסטיים

  • עקרונותשלעולםהמערכותהמורכבות
  • הבחנותללאהבחנה: קריאהצלולהואבחוןשלהמציאות – זיהוי מודלים מקובעים של מציאות, התבוננות בדרך בה אנו תופסים את העולם. דרכים לפירוק קבעונות ופחדים לקראת ניהול מדוייק  ובהיר.
  • ידיעהללאידיעה: התמודדותעםחוסרודאות – חיי הניהול כאמנות לחימה במציאות שבה האי-וודאות היא לחם החוק. האם ניתן להפוך את אי-הוודאות למנוף ליצירה שיש בה בהירות ואל-פחד.
  • עלריקותוהקשבה: אימון בריקות הוא התפנות משליטת המוכר בלא שלילתו.  אימון זה מאפשר להקשיב באופן פתוח ולא יודע, מתוך הלב,  ברגישות חכמה.
  • "איןאני" ואגו:– זיהוי האגו המכתיב מהלכים, לעומת התפנות מן האגו.
  • כוונהללאכוונה: קבלתהחלטות שנוצרות במגע תוך תנועה מתמדת עם סביבה משתנה ומורכבת
  • עשייהללאעשייה: ביןהמטרותלדרך – מתי ההצמדות למטרות מעוורת אותנו למשתנה, ומכאן להזדמנויות שמול עינינו..
  • זרימהושליטה: עלבקרהוהאצלה – זיהוי מצבים שבהם הרצון לשליטת יתר מביא לשיתוק מערכות. אימון היחס הנכון  בין שליטה לזרימה בתוך הארגון ובין הארגון לסביבתו.
  • חמלהוקשיחות: אחריותחברתיתוסביבתיתבתוךארגוןומחוצהלו – ניהול שיש בו קשר קשוב, מדוייק ונדיב עם העובדים, אחריות הדדית והבנת זיקת הגומלין האקולוגית שבין אנשים, בין ארגונים, ובין אדם לסביבה.

מנחיהתוכנית:

פרופ' יעקב רז – ממקימי ומנהלי מכוו "פסיכודהרמה" [יחד עם הפסיכולוג נחי אלון] – העוסק באימון של התורה הבודהיסטית בחיים המודרניים. מרצה באוניברסיטת תל אביב. ממקימי החוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטה ולשעבר ראש החוג. יו'ר עמותת 'מארג' העוסקת בקידום חברה רב-תרבותית ובפרוייקטים משותפים בין ערבים ויהודים בישראל. חוקר ומלמד תרבות יפן, וכן בודהיזם וזן בודהיזם בהקשריהם המסורתיים והמודרניים. כתב ספרים רבים ומאמרים רבים . מלמד, מאמן ומקיים סדנאות בדרך הבודהיסטית למטפלים, מאמנים, אנשי גישור, רופאים, אנשי צבא ואנשי עסקים. במסגרת זו עסק בייעוץ לארגונים במצבי משבר. מלמד במרכז "Ashridge” בבריטניה, [מרכז לייעוץ ארגוני לחברות בינלאומיות ובית-ספר למנהל עסקים מהחשובים באירופה], שם הוא גם מקים את מסלול הלימודים של בודהיזם וארגון. עוסק גם בייעוץ ארגוני לחברות בינלאומיות. חושב, מצייר, מנגן, כותב, שר ומתחבק הרבה עם יוני, ילד נצחי ומיוחד.

ד"ר אורה סתר – יו"ר פסיכו-דהרמה. מרצה מזה שנים רבות בפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א, ובמוסדות אקדמיים נוספים. מרצה אורחת בבית הספר למינהל עסקים MDI בהודו. שמשה כמנכ"ל ומנהלת אקדמית של להב, בין השנים 2002-2006. בעלת תואר BA במדעי הרוח מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר M.Sc בהתנהגות ארגונית מאוניברסיטת ת"א ו-Ph.D במדעי הניהול מאוניברסיטת ת"א.   השלימה לימודים לקראת תואר MA בבודהיזם ותרבויות מזרח אסיה. אורה עסקה שנים רבות בייעוץ ובפיתוח ארגוני למנהלים בכירים וארגונים במשק הישראלי, והיתה שותפה בחברת "ניהולים" שקידמה את נושא ניהול הידע בארץ. בעבר הקימה וניהלה חברה להוצאה לאור באמצעות האינטרנט. היא  מכהנת כדירקטורית בחברות ציבוריות, בועד מנהל של מספר עמותות, ועוסקת כיועצת ומנחה של יועצים ארגוניים, ובניהול פרויקטים בתחום ההדרכה הניהולית בארץ ובחו"ל. אורה מציירת, מצלמת, כותבת ומגדלת  ארבעה ילדים ושלושה נכדים.

תגובה אחת על הזמנה לאי ידיעה – ( יתקיים החל מחודש מאי 2018)

  1. פינגבאק: ועוד מחזור חדש של "הזמנה לאי ידיעה" יוצא לדרך….. נובמבר 2012 | חלון לרוח

כתיבת תגובה