לעורר את המנהיג הפנימי – על מיינדפולנס בניהול – מאי 2017

מזמינה את חברי למחזור הרביעי של  קורס חדש שפיתחתי  בלהב – פיתוח מנהלים, שמשלב את התרגול הבודהיסטי של תשומת הלב הפתוחה עם גישות ניהול בעולם המורכב והמשתנה במהירות שבו אנחנו חיים.

התרגול של מדיטציית תשומת לב/קשיבות (מיינדפולנס) עבר בשנים האחרונות מנחלתם של בודדים במנזרים רחוקים  לחדריהם ומשרדיהם של מטפלים, מורים, רופאים, עורכי דין, ומנהלים. מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות מראים את ההשפעה המהירה והעקבית  של התרגול על בריאות פיזית ונפשית, על קריאת מציאות באופן חד, מורכב ובריא יותר, על תפקוד אפקטיבי ויצירתי, התמודדות עם שחיקה וקשיי קשב וריכוז, שיפור במערכות יחסים, ובאופן מפתיע גם על שינויים התורמים להגמשת המוח ותפקודו.

בעולם העסקי והארגוני המורכב של ימינו, הרבה מהמנהלים פועלים ב"אי עשייה עסוקה": התעסקות בשוטף ובדחוף בתוך שטף של אירועים, גירויים והפרעות. הטכנולוגיה מביאה לכך שאם בעבר משך פעילות אופיינית של מנהל הייתה 8 דקות, היום בוודאי היא התקצרה בהרבה, תוך זרימה מתמדת של מיילים, מסרונים וטלפונים. אתגרי המנהיגות דורשים לא רק הישגים אלא גם מיקוד: פעולה שקשובה באופן צלול למתרחש סביבה, ומגיבה ממקום אותנטי, עמוק, מדויק, חכם, אמיץ וצנוע. תרגול של מיינדפולנס – באמצעות מדיטציה ובתוך מהלך החיים –  עשוי לתרום לכך.

במסגרת הקורס ניפגש עם ונתרגל מיינדפולנס וריכוז, נשמע מרופאים וחוקרי מוח על השפעותיהם השונות, נבחן את הישימות של התרגול ותוצאותיו עם מנהלים בכירים במשק, ונבין את השקפת העולם ממנה צמח תרגול זה בעזרתם של כמה מבכירי מורי המדיטציה בארץ.  נתמודד באמצעות ניתוח אירועים ומשחקי תפקיד עם מצבים ניהוליים מהחיים.

פרטים אדמיניסטרטיביים:

תאריך פתיחה – 17.5.17, , יום בשבוע – רביעי, מספר מפגשים – 8

שעות המפגשים  – 16:00-20:1

. להרשמה כאן. Positive_Effects_of_Mindfulness-622x1024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נושאי לימוד מרכזיים:

מה זה מיינדפולנס ואיך זה קשור למנהיגות – נוכחות קשובה במסורות מזרח ומערב. התמודדות עם אי ודאות, קצב השתנות ומורכבות הסביבה הפנימית והחיצונית. חשיבות המיקוד.

 בריאות, בריאות הנפש ומיינדפולנס –, גישתMCBT בטיפול רפואי ונפשי, וחדירתו לעולמות נוספים של חינוך וניהול. השפעות ותוצאות של תרגול קצר מועד עד ארוך טווח.

 מיינדפולנס במדיטציה וללא מדיטציה. הכרה ותרגול של שלושה סוגי מדיטציה: מדיטציית ריכוז (התמקדות באובייקט אחד כמו הנשימה), מדיטציית קשב פתוח, המתרגלת נוכחות בכל המתרחש ללא שיפוט וללא ניסיון לשנות, ומדיטציית "מהטה", המתרגלת חמלה וטוב לב לעצמי ולאחר (loving kindness).

מה יש למדע לספר לנו על מיינפולנס

 מה עובר לנו בראש: מחקרי מח סקירה של מחקרי מוח המצביעים על שינויים במוח בעת תרגול וכתוצאה ממנו.

מחשבות, רגשות, תחושות ורגשות קשים" –  התבוננות והכרות עצמית של תחושות גוף, רגשות והאופן בו מחשבות עוברות בנו ללא שליטה. זיהוי הקולות השונים שיש בנו, ופעולה מתוך המקום הנוכח גם נוכח רגשות קשים.

על התזמורת הפנימית של המנהל – על מוזיקה, ניצוח ומנהיגות במיינפולנס

 קבלת החלטות תוך נוכחות קשובה: בין המזרח למערב שילוב מודלים של קבלת החלטות עם רגעים של "ריקות": תרגול בהבנת המקום ממנו נובעת השאלה, זיהוי השאלה, הגדרתה, זיהוי מקורות הפתרונות, ובחירה שמשלבת אינטואיציה עם רציונליות.

אני והאחר: מיינדפולנס ביחסים בינאישיים –  התבוננות שמפשיטה את האחר מהמושגים והתכונות הקשורים והמיוחסים לו ובו, התמודדות עם יחסי עזרה ויחסים בקונפליקט.

 דילמות של מנהיגות למצוא את עצמך, לאבד את עצמך –  מנהיגות מבפנים החוצה, מנהיגות מבחוץ פנימה.

תרגול  מנהיגות עסקית וניהולית במיינדפולנס – לפגוש את אתגרי אי הוודאות: תרגול אירועים עסקיים מן החיים שדורשים פתרון בעיות  מורכבות תוך שימוש בנושאים שנלמדו.

 מנהיגות, תודעה וזרימה – שיחה עם מנהלים שאימצו את הגישה כדרך חיים וכפילוסופיה ופרקטיקה ניהולית.

מנהיגות ומיינפולנס – בין מדע לרוח

 מיינדפולנס ארגוני –  מבט נוכח על הצלחה, רווח ורווחה במישור האישי ובמישור הארגוני.

  מרצי התכנית (לפי סדר הא'-ב'):

▪ד"ר ליאת אדרי

ד"ר נועה אלבלדה

נחי אלון

ד"ר עודד ארבל, רופא פסיכיאטר, מקים היחידה למיינדפולנס בבית חולים פסיכיאטרי, באר שבע,מורה ומנחה קבוצות מדיטציה.

זאב בן אשר, בעבר חבר הנהלת בנק הפועלים, דירקטור במספר חברות, מורה למדיטציה.

משה חורב, מייסד ומנכ"ל אורקל ישראל.

ניקולס יאני

 

 

ד"ר סטיבן פולדר, מקים עמותת "תובנה", מבכירי המורים למדיטציה בארץ.

מאסטרו רוני פורת

פרופ' יעקב רז, החוג למזרח אסיה, הפקולטה למדעי הרוח, אוניברסיטת תל אביב.

חומר רקע לתכנית יבוסס על ספריהם של פיטר סנג'י, אוטו שארמר, ריצרד דייוידסון ודניאל גולמן.

4 תגובות על לעורר את המנהיג הפנימי – על מיינדפולנס בניהול – מאי 2017

  1. טל שיץ פלד הגיב:

    הי, מעוניינת לדעת מה המחיר של הקורס
    תודה טל פלד

  2. מיכל רוזנטל הגיב:

    שלום וברכה.
    מתי יפתח הקורס הקרוב?
    מיכל

כתיבת תגובה